نکته : چه نوع تبليغاتي باعث آزار کاربران مي شود ؟
سايت شما رتبه بندي پاييني در سئو دريافت خواهد کرد اگر داراي تبليغات آزاردهنده و مزاحم باشد .
همچنين محتواي ثانويه آزاردهنده نيز مي تواند از عوالي باشد که رتبه شما در سئو پايين بيايد .
گوگل از سال ها پيش در مورد تبليغات اينترنتي و مزاحمت ها در سئو ي صفحات وب هشدار داده است .
اين موارد باعث به وجود آمدن يک تجربه کاربري ضعيف براي سئو مي شود .
مثال هاي ويژه زير از آموزش سئو ي گوگل در سال 2017 آورده ايم .
عنوان ها ، تبليغات و محتواي جايگزين مزاحم ، مخرب و گمراه کننده
بعضي صفحاتي که کيفيت پاييني در سئو دارد محتواي اصلي متناسبي براي ارائه دارد .
ولي اين سخت است که از محتواي اصلي براي مخرب بودن ، مزاحمت زياد يا تبليغات گمراه کننده و محتواي جايگزين استفاده کنيم .
عنوان هاي گمراه کننده يک تجربه صعيف کاربري را نتيجه مي دهد وقتي که کاربر روي لينکي کليک کند و انتظاراتش را مشاهده نکند .
تبليغات يا محتواي جايگزيني که کاربرد محتواي اصلي را خراب مي کند
در حالي که ما انتظار داريم تبليغات و محتواي جايگزين در ديد باشد ، بعضي تبليغات يا صفحات بينابيني اين موضوع را کاملا براي استفاده از محتواي اصلي سئو سخت مي کند .
براي مثال مي توان به صفحاتي اشاره کرد که قبل و بعد از محتواي مورد نظر شما باز مي شود .
صفحاتي که استفاده از محتواي اصلي سئو را خراب مي کند بايد کيفيت پاييني در سئو دريافت کنند .
گوگل مثال هايي در اين مورد مي دهد :
- تبليغاتي که به طور فعال روي محتواي اصلي سئو در حرکت است وقتي که شما داريد اسکرول مي کنيد .
- بستن اين نوع تبليغات نيز دشوار است .
- اين خيلي سخت است که از محتواي اصلي سئو استفاده کنيد وقتي که به طور فعال توسط تبليغات پوشانده شده است .
- يک صفحه بينابيني که کاربر را از محتواي اصلي سئو به جاي ديگري ريدايرکت مي کند بدون اين که گزينه بازگشت به او بدهد .
در قسمت بعدي در مورد اين نوع تبليغات بيشتر توضيح خواهيم داد .
منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/seo-tutorial-in-2019-part-twenty-eight/